Gezi Parkı'nda yaşanan protestolar giderek şiddetleniyor. Hükümet cephesinden ilk açıklama Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'tan geldi. Arınç, 'Burada AVM istemiyoruz diyenlere biber gazı yerine ikna edici çalışmaları faydalı buluyorum.' diye konuştu.
Cereyan eden olayların üzücü olduğunu ifade eden Arınç, "Gezi Parkı'ndayaşanan olaylarda keşke uyarıcılık yapılabilseydi. İnsanlara işin gerçeği anlatılabilseydi, insanlar tartaklanmak yerine şuna buna maruz kalkma yerine, işin doğrusu bu denilseydi bu noktaya gelmezdik. Bu Gezi Parkı'nda ne yapılacağı tartışma konusu. Ağaçların kesilmek istendiği tartışma konusu. Bu sözle olmaktan çıktı orada çalışmaların engellenmesi noktasına getirildi.